środa, 18 stycznia 2017

Domowe oczyszczanie twarzy


Domowe oczyszczanie twarzy jest jednym z najpopularniejszych i najtańszych sposobów oczyszczania skóry. Dzięki regularnym zabiegom możemy skutecznie pozbyć się zaskórników, zapchanych porów jak i poprawić ogólny wygląd twarzy. 

"Parówka" to nic innego jak działanie pary wodnej na naszą skórę. Para wodna rozszerza pory i przygotowuje naszą skórę do dalszych zabiegów. Pozwala nam oczyścić dokładnie cerę z zanieczyszczeń a po zabiegu skóra szybciej i dogłębniej wchłania składniki naszych kosmetyków.

Należy pamiętać o tym aby:
1. Zabieg wykonywać nie częściej niż raz na 1-2 tygodnie
2. Nie zbliżać twarzy zbyt blisko aby nie poparzyć skóry
3. Nie stosować peelingów po "parówce" jeśli nasza skóra jest wrażliwa bądź podrażniona
4. Nie wyciskać zaskórników, ponieważ pory są bardzo poszerzone przez co pozostaną widoczne ślady

Do wrzątku warto dodać między innymi:
Łagodzący rumianek, wzmacniający skrzyp polny, nawilżającą lipę, dezynfekującą szałwię
zmniejszający łojotok tymianek, przeciwzapalny nagietek, bakteriobójczą miętę, pobudzający rozmaryn,
wzmagającą ukrwienie natkę pietruszki...

Osobiście wykonuję "parówkę" raz na dwa tygodnie, czasem raz w tygodniu. 
Nigdy nie wykonuję zabiegu tak samo, zawsze wybieram inny kosmetyk oraz inne zioła. 
Przed "parówką" zmieniam sposoby oczyszczania czyli wybieram: tonik, peeling bądź płyn micelarny, a po zabiegu maskę, krem lub serum. 
Duże znaczenie ma dla mnie kondycja skóry. Przy bardziej zanieczyszczonej używam peelingu przed oraz serum po, a przy skórze normalnej toniku przed a np. maski nawilżającej po zabiegu. 
Pamiętaj aby dobrać składniki oraz kosmetyki indywidualnie do własnych potrzeb i skóry, wtedy uzyskasz najlepszy efekt!

3 komentarze:

  1. Mój tata robi parówki gdy jest chory ,dodaje do nich jakieś tam zioła i dzięki temu jest mu lepiej oddychać .Nigdy nie przyszło mi jednak do głowy że może mi pomóc w oczyszczeniu skóry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parówki również oczyszczają zatoki, sama je stosuję kiedy mam katar :)

      Usuń
  2. 'Parówki' robie jak jestem przeziębiona ale że pomagają oczyścić skóre nie wiedziałam :)
    Dziękuję za odwiedziny u mnie na blogu https://magia-zdobienia.blogspot.com/ zapraszam częściej... ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń