środa, 21 marca 2018

dieta sokowa - wzmacniający burak


Burak jest warzywem, które zachwyca nie tylko intensywnym smakiem i kolorem 
ale również swoimi właściwościami. Znajdziemy w nim żelazo, beta-karoten, magnez oraz wapń.
Jest silnym przeciwutleniaczem, chroni przed wolnymi rodnikami, 
zapobiega nowotworom i oczyszcza z toksyn. 


Sok zawiera dużą dawkę witaminy C, B1, A a także kwas foliowy, miedź, mangan, potas
która dostarczana codziennie może zastąpić suplementy diety i naturalnie wyrównać
niedobory organizmu. Duża dawka żelaza pomaga w walce z anemią.
Pomagają w zakwaszeniu organizmu, poprawiają jego wydajność, 
są polecane dzieciom oraz osobom starszym.


Smak soku jest bardzo wyrazisty i nie każdemu może przypaść do gustu
więc na początku warto dodawać 1-2 kawałki buraka do ulubionego soku i stopniowo 
zwiększać jego spożywanie. Świeży sok dodaje witalności i energii na cały dzień.
A wyciskany w domu daje nam możliwość stopniowania różnorodności składników 
i ilości soku do naszych potrzeb.

12 komentarzy:

  1. Bardzo lubię buraczki, moim ulubionym sokiem jest burak jabłko i marchewka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię buraki i też pijam sok z surowego. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam buraki i zrobiłam właśnie zupę ala barszcz ukraiński ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam buraki i taki soczek bym chętnie wypiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dodaję marchewkę i jabłko. Sam sok z buraka ma dla mnie zbyt intensywny smak.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na buraczki zawsze jestem chętna - o każdej porze roku i pod każdą postacią więc to chyba idealna dieta dla mnie:).

    OdpowiedzUsuń
  7. Sok z buraków często się pojawia w moim menu ze względu na moją anemię. Nic nie pomagało tak dobrze jak sok z buraków ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Od jakiegoś czasu piję dużo soku z buraka. Nie dość, że smaczny (lubię) to jeszcze zdrowy!

    OdpowiedzUsuń